درباره وبلاگ

" الذین ان مکناهم فی الارض اقاموا الصلوه و اتوا الزکاه وأمروا بالمعروف و نهوا عن المنکر" (آیه۴۱ سوره مبارکه حج) وقتی قرآن‌کریم، ‌اولین نشانه حکومت صالحان را اقامه نماز می‌داند، جای هیچ ابهامی نیست که برنامه‌ریزی برای اقامه آن،‌ وظیفه حکومت و همگان ‌است‌که ‌نیاز به بسیج امکانات و توانمندی‌های لازم برای رسیدن به اهداف نماز دارد.اقامه­ ی نماز فقط این نیست که صالحان ، خود نماز بگزارند. این چیزی نیست که بر تشکیل حکومت الهی متوقف باشد؛ بلکه باید این ستون دین در جامعه به پا داشته شود و همه کس با رازها و اشاره‌های آن، آشنا و از برکات آن برخوردار گردند. درخشش معنویت و صفای ذکر الهی، همه ­ی آفاق جامعه را روشن و مصفا کند؛ و تن‌ها و جان‌ها با هم به نماز بشتابند و در پناه آن طمأنینه و استحکام یابند.
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
وصیت نامه شهدا

لوگوی دوستان
امکانات دیگر


<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 82
بازدید دیروز : 14
بازدید هفته : 117
بازدید ماه : 116
بازدید کل : 40697
تعداد مطالب : 63
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


اوقات شرعی
وصیت شهدا

ساعت فلش مذهبی

الف)بیان رمزو راز نماز وآثار

 

ب)فرمان مستقیم وصریح به اقامه نماز

 

ج)ترسیم چهره ای زیبا وجذّاب از نماز گزاران



کلام امام رضا (ع)درنظر می آورم که فرمود :« همانا به وضو امر شده تاچون بنده درپیشگاه خداوندقادرمتعال می ایستد پاک باشدووقت مناجات بااو،آنچه راخدایش امر فرموده،اطاعت کند وازآلودگی وپلیدی ها پاکیزه باشد؛وضودرعین حال که کسالت وخمودی رااز انسان دور می کند ،باتزکیه ،دل رابرای ایستادن در پیشگاه خداوند مهربان آماده می سازد.دروضوشستن صورت ودست هاومسح سروپاها واجب است؛زیرا این ها همان عضوهایی هستند که به هنگام ایستادن در پیشگاه خداوند ،آشکارند ودر نماز به کار گرفته می شوند .آدمی در سجده صورت خودرابرخاک میگذارد ودربرابر خدای متعال خاضع می شود ،دست هارا به سوی خدا از سرنیاز وامید برمی دارد .با سر فرود آوردن در کوع وسجود روبه سوی اوآورده ودر برابرش خضوع وخشوع می کند وبا پاهایش بلند شده و   می نشیند.»

             برگرفته از علل الشرایع (ص،257)



1.برای دعوت کودکان ونوجوانان به نماز در درجه اول به نیت خود توجه کنیم .برای مشاهده متن کامل بروی ادامه مطلب کلیک کنید.



ادامه مطلب
نماز در ادیان مختلف     

تمام ادیان ومذاهب گذشته برای خود نوعی عبادت ونیایش ونماز داشته اند .


1.مردم یونان باستان در مقابل معبد خودبه وسیله قربانی ونماز مخصوص به خود به گمان خویش از خشم خدای خود ایمنی می یافتند ویاری اورا می خواستند.

2.مسیحیان درکنیسه های خود کتاب مخصوصی برای نماز دارند وطبق آن کتاب باید نماز بخوانند.

3.آیین یهود روزی سه مرتبه نماز را در صبحگاه ،نیمروز وشامگاه لازم می دانند.نماز یهود از رکوع خالی است امّا در مسیحیت  ،در قرآن مجید آیه چهل وسوم از سوره آل عمران خطاب به حضرت مریم می فرمایید:

 

ای مریم!برای پروردگارت ،قنوت بخوان وسجده کن وبا رکوع کنندگان ،رکوع بجای آور .

 

4.آیین مانی در شبانه روز چهار نماز را واجب می دانست.

5.در آیین «مندایی »روزی سه مرتبه عمل «رشامه »یا همان وضو را انجام داده و«براخه »یعنی نماز را می خواندند.

6.دیانت زرتشت یک شبانه روز را به پنج قسمت تقسیم نموده ودر هر قسمت نیایش ودعای مخصوص رادربرابراهورامزدامی خوانند.

7.کنفسیوس به خدای خود احترام می گذاشت ونماز را وسیله الفت میان مردم می دانست.

8.«صابیان »که بقایای آنان در خوزستان وجود دارند ،نماز های پنجگانه را بجای می آورند وهر سال ،سی روز روزه می گرفتند . 

به طور کلی هر آیین ومذهبی برای پیروان خود نوعی عبادت ونماز را لازم کرده وچه زیبا گفته اند که چهره واقعی هر دین در نماز آنها تجلی یافته و«نماز خلاصه هر دین »است. اگر چه نماز واقعی که پیامبران الهی آورده اند در ادیان ومذاهب غیراز اسلام ،تحریف شده وتنها آثاری از آن بر جای مانده ،اما همین مقدار هم نشان دهنده اهمیت ،ارزش وعظمت نماز ونیایش در میان ادیان گذشته است. البته زیبا ترین وپرمحتوا ترین،بهترین وآسان ترین نیایش به درگاه معبود در نماز اسلام تجلی یافته است که برای هر مسلمانی واجب است در شبانه روز با این نماز ،ارتباط عمیق وصمیمانه ای با خدای خود برقرار کند.



احکام ــــ مبطلات نماز     

س 501: آيا نماز با ذكر شهادت به ولايت اميرالمومنين على عليه‏السلام در تشهد، باطل مى‏شود؟

ج: نماز و از جمله تشهد را همان طور كه مراجع عظام شيعه (كثرالله امثالهم) در رساله‏هاى عمليّه بيان نموده‏اند بخوانيد و چيزى بر آن اضافه نكنيد هرچند كه كلام حق و صحيحى باشد.

س 502: شخصى در عبادات خود مبتلا به رياست و در حال حاضر با نفس خود مبارزه مى‏كند، آيا اين عمل وى نيز ريا محسوب مى‏شود؟ چگونه مى‏توان از ريا دورى كرد؟

 ج: هر عملى كه براى خدا انجام گيرد از جمله مبارزه با ريا، ريا محسوب نمى‏شود و براى رهائى از ريا بايد در عظمت خداوند متعال و ضعف و احتياج ديگران به خداوند تفكر نمايد و همچنين در بندگى خود و ديگر مردم براى خداوند تبارك و تعالى انديشه كند.

 



ادامه مطلب
احکام نماز     

ذکر در نماز ومسائل آن



ادامه مطلب
احکام نماز     

سجده واحکام آن



ادامه مطلب
کلید نماز !     

نماز کلید بهشت است وکلید نماز ،وضو وطهارت است ......



ادامه مطلب


صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد